Nový článek
Nový článek
Kategorie

NU SKIN NU SEKTA

Máme nahlášeno, že článek obsahuje klamavé informace.

NU SKIN NU SEKTA

Začalo to jako jeden další normální den. Práce, škola, rodina. Pak náhle zazvonil telefon. Na obrazovce se objevilo číslo vašeho známého, jehož jste pravděpodobně již dlouho neviděli. A také pravděpodobně vám volá poprvé přímo na telefon. Řekne vám, že se s vámi potřebuje nutně sejít a že pro vás má velice zajímavou nabídku. Neřekne přesně, o co jde, nedá se to totiž popsat po telefonu. A tak to většinou začíná.

Tomuto dnu jsem neunikl ani já. Na schůzku jsem přistoupil, protože bych před ní nehádal, že člověk stojící za tím vším by se mohl na něco takového chytit. Navíc alespoň zjistím, co je u něj nového a urazíme pár piv.

Podnik, kde jsme se sešli, patřil k těm noblesnějším. Osoba, říkejme jí například pan K., přišla na čas, elegantně ustrojena s extravagantními doplňky. Prvních půl hodiny jsme se bavili o všedním životě. Neustále aktivní přístup pana K. a vyzvídání mé finanční situace mi připadal notně podezřelý. Když se zdála K. vhodná chvíle na zteč, vyrazil na ni.

V mém případě to však měl těžší, mám slušný příjem a zajímavé zaměstnání. Proto na to šel šířeji. Představil mi ve zkratce svůj život, ve kterém se brzy jako zaměstnanec dostal na vrchol, ze kterého ho však tvrdý trh práce poslal k zemi. Proto se rozhodl pro nový způsob života.

Začal podnikat. „Jedná se o dynamický trh, který je na vzestupu,“ popisoval dotyčný obor a zeptal se: „Chodíš posilovat?“ Sportovní stránku jsem v sobě nezapřel, ale na vodopád otázek jsem se nepřipravil. Každý fakt, který mi předkládal, zakončil psychologickou otázkou, aby ve mně vyvolal jistou personifikaci.

Po několika minutách pan K. vytáhl karty na stůl. Po všemožných číslech a přirovnáních mi sdělil, že již v sobotu má firma konferenci v jednom nejmenovaném středoevropském městě a bude představovat nové trendy v oboru zdravé výživy a dermatologie. Česká odnož této firmy vypravuje na konferenci autobus, a že bych si to neměl nechat ujít.

Veškeré tyto informace K. podával živě a přesvědčivě, při mém drobném pochybení okamžitě reagoval útočnou otázkou, která mě měla v případě nekladné odpovědi zdiskreditovat a shodit. V tu chvíli však člověk, který na takovéto jednání není zvyklý, nedokáže racionálně uvažovat a místo toho se řídí emocemi, které na něj druhá osoba klade.

NU SKIN korporace

Přislíbil jsem tedy účast. Nevěděl jsem, co pan K. ve firmě dělá, čím se živí ani co si ode mě slibuje. Nakonec jsem však tyto pochybnosti hodil za hlavu. Udělám si hezký výlet a něčemu, ať už pozitivnímu či negativnímu, se přiučím. Navíc s vámi pojede někdo, koho alespoň trochu znáte – nebo si to myslíte.

Výlet byl celkem dlouhý, ale nakonec se vešel do jednoho dne. Konference, jakož i doprava, byla zpoplatněna, ale bylo to v reálné částce, která se dala akceptovat. Navíc to stále celé vypadalo jako nějaký „Den s vývojem“, kde se dozvíte, kam daná oblast směřuje a co nového se ve světě děje.

Toto „setkání“ pořádala firma NU SKIN a trvala nějakých pět hodin. Na začátku každý účastník fasoval firemní předměty, nebyla ani nouze o ochutnávky a testovací produkty. Pak se šlo do sálu, který byl tak z dobré poloviny zaplněn (kapacita cca 800 míst).

Pan K. se odpojil a nechal mě vlastnímu osudu. Začal pěti hodinový maraton. V úvodu se dostalo ke krátkému představení společnosti, určené především novicům. Následoval koloběh přednášek. Nejdříve vystoupil člověk „propojený“ s vývojem, který americká firma provádí po celém světě.

Mluvil fundovaně a odborně a přednáška spíše připomínala hodinu Medicíny. Do té doby, než začal obecné znalosti napojovat na firemní výzkum. V tu chvíli bylo těžké určit, jestli je to, co předvádí před diváky vůbec možné. Ovšem mé pochyby nikdo nesdílel, všichni „studování podnikatelé“ přijímali tyto závěry bez jakýchkoliv okolků a unešeně pak se mnou diskutovali o přestávce „jak jsme daleko“.

V další části to už tak slavné nebylo. Dostalo se na obchodní činnost firmy a zde jsme se dostali do kurzu „Statistika a obecná matematika“. Všemožné grafy s tržbami a ziskem střídaly obrázky smějících se osob, kterými MŮŽETE být i VY.

Celé to začínalo být zmatené a do toho se přidaly regiony obchodníků. I přes předposlední místo v Evropě má však východní část JEDINEČNOU šanci a POTENCIÁL k úspěchu, který MŮŽETE zaznamenat i VY.

Napětí v sále sílilo a tak bylo třeba uvolnit hladinu adrenalinu jinou touhou. Na jeviště nyní přicházeli lidé ze sálu a povyšovali před ostatními na firemních žebříčcích. Došlo i dokonce na krátké rozhovory jako při volbě Miss. Dojemné.

Začínal jsem toho mít plné zuby, ale to nejhorší mě teprve čekalo. Do sálu doslova vběhla regionální hvězda, člen 5 millionu clubu, jemuž firma již na provizích vyplatila právě takto velký obnos. Diváci tleskali, někteří vítali příchozího dokonce ovacemi ve stoje.

Teatrální výstup tohoto milionáře byl sladkou tečkou. Chvíli gestikuloval, chvíli křičel, chvíli pobíhal po jevišti. Ale vždy měl odměřený, rozkazovačný a panovačný hlas. „Chcete být jako já,“ ptal se davu, jenž pokyvoval hlavami, div mu nespadly z krků. „Musíte tedy pro to něco udělat,“ pokračoval tento samozvaný uctívač. „Dnes přišel ten den zlomu, kdy se na sebe podíváte a změníte se,“ vykřikoval a v mohutném potlesku odešel ze sálu.

Nyní již jen pár lidí včetně mě zůstalo sedět a nepřidalo se k potlesku ve stoje, který plynule přešel v rytmický otupělý plácot. „Lidé“ se pak začali zvedat a s úsměvem na tváři odcházet k východům. Já ještě chvíli zkoprněle seděl, než mě K. šibalsky oslovil: „Tak co, jak se ti to líbilo.“

Nevěděl jsem co říct. Popravdě jsem řekl, že na těch výrobcích může něco být. Víc jsem ze sebe nedostal. V autobuse jsem okamžitě usnul, abych nemusel sdílet zážitek s ostatními. Po nekonečné jízdě jsem vystoupil a s příslibem, že se K. ozve, odešel.

Konference NU SKINU

Dlouze jsem o tom přemýšlel, hledal informace na internetu. Firma funguje na multi-level marketingu, ale ve skutečnosti je to pyramida, na kterou už ukázaly úřady v Číně prstem. NU SKIN nemusí notně mít výrobky špatné kvality. Bohužel se mi nepovedlo dohledat relevantní a nezávislý test jejich produktů. Jistý přehled si můžete prohlédnout zde.

Samotné účinky, které firma slibuje, jsou velice těžko měřitelné, i když se ohánějí nyní vyvinutým skenerem. Ten však může být těžko kvalifikován jako něco, co vám řekne, zda jste zdrávi či nikoliv. To platí o většině výrobků NU SKINu.

Naopak mě firma zaujala svým programem v Africe a vysoce nutriční kaší, kterou dodává do zemí třetího světa. Rád bych se o tom dozvěděl více, ale této aktivitě byla na konferenci věnována velice malá část programu.

Nejvíce mě tak udivila forma prodeje. Přibližuje se velice nebezpečné hranici vydírání a praktikám, které se připomínají v uzavřených společenství sekt. Vidinu snadného výdělku navíc podněcuje samotná korporace, která údajně nechává prodejcům 42% ze zisku. Tedy promiňte, podnikatelům.

Abych toto dobrodružství nějak uzavřel, tak se pokusím o lehké shrnutí. Nevěřte lidem, co vám nabízejí životní šanci. Nevěřte jejich úvahám o zdraví, dokud neuvidíte papír z UK. A hlavně nevěřte, že byste byli hloupí, kdybyste tuto šanci nevyužili. Dejte si pivo a zaplaťte. Do telefonu si ke kontaktu napište: Pan K. – NU SKIN.

Zpět nahoru