Nový článek
Nový článek
Kategorie

Jen taková maličkost…

Tesco je, jak se zdá, učiněným dobrodějem. Vždyť jenom považte! Od roku 2016 prý pravidelně podporuje lokální komunity programem „Vy rozhodujete, my pomáháme“, od něhož získávají české neziskové organizace peníze pro kdejakou dobrou věc.

Jen taková maličkost…

V roce 2017 dalo Tesco třeba třicet tisíc na pomoc pražským nevidomým, konkrétně na asistenční službu doprovázející zrakově postižené dětí do školy a na zájmové kroužky, a letos tomu nebude jinak.

Do prvního dubna se mohou neziskové a příspěvkové organizace z celé České republiky přihlašovat se svými projekty a devadesát z nich nakonec dostane od Nadačního fondu Tesco grant ve výši třiceti tisíc korun. Plus ty hůře umístěné šestnáct, respektive deset tisíc.

Celkem se Tesco chystá rozdat přes pět milionů korun na dobročinné účely. Šanci uspět má každá neziskovka, která se zaměřuje na revitalizaci životního prostředí, vzdělávání, podporu zdravého životního stylu a pomoc sociálně znevýhodněným skupinám, dětem a nezaměstnaným.

Porota složená ze zástupců Nadace rozvoje občanské společnosti a Tesca posoudí zájemce o tyto finance a z těch nejlepších nakonec vyberou zákazníci prodejen Tesco ty, kteří budou obdarováni. A to tak, že v období od 7. května do 4. června 2018 dostanou zákazníci Tesca za každý nákup hlasovací žeton, jímž mohou podpořit ten který vybraný projekt.

Od spuštění tohoto programu v roce 2016 už prý Tesco podobně rozdalo 8,1 milionu korun na 270 veřejně prospěných projektů.

Jak chvályhodné…

… by to bylo! Kdyby šlo o ryzí dobrotu této firmy.

Jenže o tu zjevně nejde. A člověk nemusí být nijak mimořádně zdatný v oboru čtení mezi řádky, aby to prokouknul (https://www.denik.cz/spolecnost/tesco-da-pet-milionu-korun-na-dobrocinne-ucely-20180323.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=denni-tisk).

Protože odkud ty peníze pocházejí? Přece z kapes zákazníků Tesca. Ti tam musí utratit o ony miliony více, aby Tesco mělo co „potřebným“ přerozdělovat.

Přičemž mají zákazníci vlastně jen pramalou možnost ovlivnit, jak se ty jimi nedobrovolně navíc zaplacené peníze použijí. Musí je tam utratit, aby ze zájemců o takové peníze vyselektovalo „ty pravé“ Tesco s jakousi nadací. Zákazník tu nemůže říci, že on toho či onoho nebo možná dokonce nikoho takového podpořit nechce a chtěl by tak raději za zboží zaplatit jen reálnou cenu bez „charitativní přirážky“.

A kdo vybere z těch nakonec vybraných? Jak už zaznělo – ti, kdo budou v určeném období v Tescu nakupovat. Především ti, kdo tam budou nakupovat nejčastěji. Ti budou mít totiž žetonů nejvíce.

Nic proti Tescu a jeho aktivitám. Ale zkrátka chci jeho zákazníky upozornit na onen „opomenutý“ fakt.

Že Tesco sice pomáhá velkými penězi,… ale vlastně jenom a pouze inkasuje a vybírá vyvolené. Platí to jeho zákazníci. Bez výjimky.

Zpět nahoru