Nový článek
Nový článek
Kategorie

Copywriting je jednoduchý, stačí mít talent

Dalších z mých večerních úvah o copywritingu. Dneska jsem narazila na rozhovor s mladou kopywrajterkou. A uvědomila jsem si, že bych vůbec neměla psát:)

Copywriting je jednoduchý, stačí mít talent

Časopis v Byzmag v roce 2014 přinášel rozhovory s copywritery. Hned v úvodu jednoho rozhovoru jsem narazila na jeden z obvyklých názorů na psaní : Ať si kdekdo říká, co chce, podle mě k psaní potřebujete jistou dávku talentu. Buď ho máte, nebo ne. Máte-lito štěstí jde vám psaní samo - nemusíte se nic složitě učit, studovat knížky a podobně. Když to máte "v sobě", dokážete napsat jakýkoliv článek zajímavých a čtivým způsobem, říká mladá slečna, která nejspíše chrlí jeden článek za druhým (na copywriting.cz má nejvíce pozitivních hodnocení). A tak jsem zase na chvíli uvěřila tomu, že psaní pro web není nic složitého (když máte teda ten talent). Nicméně je copywriting a copywriting: jedna věc je psát dílčí články pro magazíny a eshopy. A druhá věc je za výsledky nějakého projektu ručit, být si jistí, že víte, co děláte. Tady musíte analyzovat a vymýšlet strategie. Tohle je právě ten copywriting s přidanou hodnotou, za který se platí takové peníze. A jedině tady si můžete ověřit výsledek svoji práce. Protože jako copywriter, jste prostě prodavač. Nestojíte za pultem, ani u kasy, ale sedíte za klávesnicí. Neprodáváte? - selhal jste. Jenže, když budu jako matka na mateřské dovolené psát články nevímkam o kojení, přebalovaní a žehlení - je to něco jiného! Možná tady dochází jenom ke zmatení pojmů a za chvíli bude pod copywriting spadat i psaní beletrie:) Nevím. Každopádně nízké ceny na copywriterských serverech jsou částečně vysvětleny. Konkrétně na copywriting.cz přichází zákazníci poptávat většinou dílčí texty pro svoje weby, nehledají komplexní pohled na věc. 

 

Zpět nahoru